Jen polovina Čechů ve věku 35 až 65 let ví, jakou podporu mohou získat od mobilního hospice. Přitom sedm z deseti lidí je připraveno pečovat o své stárnoucí rodiče. Na potřebu informovanosti o domácí paliativní péči upozorňuje kampaň Dožít doma, jejímž vrcholem je tradiční Papučový den – letos připadá na 8. října.
„Cílem Papučového dne je oslovit veřejnost a ukázat, že domácí paliativní péče je dostupná a může být velkou oporou pro celé rodiny,“ vysvětluje Ivana Vilikusová, koordinátorka kampaně Dožít doma.
Do letošního ročníku se zapojila řada známých osobností. Ambasadorkami kampaně jsou herečka Pavla Beretová a režisérka Olga Sommerová. Na sociálních sítích se letos v papučích objeví i prezident Petr Pavel s manželkou Evou, moderátorka Tereza Kostková, herečka Zlata Adamovská, lékař Tomáš Šebek a influencer Lukáš „Lukefry“ Fritscher.
Novinkou letošního roku jsou stylové papuče se srdíčkem a dvoubarevnou tkaničkou, které vyrobila česká firma Vasky. Papuče jsou dostupné na e-shopu značky a část výtěžku z prodeje podpoří mobilní hospice.
Zapojit se do Papučového dne může kdokoli. Stačí se vyfotit v papučích nebo domácích pantoflích a fotografii sdílet na sociálních sítích s krátkým příběhem o tom, proč je péče o druhé důležitá, a s hashtagem #PapucovyDen.
Z průzkumu Hospice pod lupou vyplývá, že 97 % pečujících hodnotí služby mobilních hospiců pozitivně a doporučilo by je ostatním. Lidé nejčastěji oceňují individuální přístup lékařů a lidskost a ochotu sester.